Sunday 21 August 2011

resepi Biskut Semperit

jom belajar buat biskut bersama Chef Sufi..
Assalamu'alaikum..yo hallooooo~ *ape hal ni..semangat macam orang tak puasa.. heyy! aku puasa okay.. *macam orang gile pulak cakap sorang2.. (-_-lll) by the way..kuih raye aku dah ade 3 jenis..alhamdulillah..baju raye aku pon dah sampai..lagi sepasang je tak sampai lagi..hisy~ kasut raye pon tak sampai lagi..maybe next week..ouh yess !

okay..today i wanna give a recipes<-- *macam ni ke ejaan nye ? okay ! whatever la..bukan jawab exam pon..aku nak share resepi semperit mak aku buat..memang sedap lah wey..tak caye ? tak caye udah ! (-_-lll) sape tak ambik resepi ni..maknanye kome tak puasa..

okay..aku malas nak melayan sangat jari aku yang suka sangat merepek ni..firstly..kome kene panggil aku chef lah hari ni yee.. *melebih pulak minah ni..

BISKUT SEMPERIT

bahan-bahan
5-6 biji ceri merah
2 sudu tepung gandum
2 sudu tepung kastard
2 sudu tepung susu
2 biji telur *ambik kuning je tau..
3 cawan tepung jagung
1/2 cawan marjerin
1/2 cawan gula
1 teaspoon esen vanilla

cara-cara membuatnya: *skemanye ayat kau..

mula2 kome potong ceri ni kecik2..aku belah empat..lepas tu setiap slice potong lagi empat..
Gula + marjerin + tepung jagung..campurkan..dan pukul sampai sebati.. *sebati ke ? ape2 la noookk..!
and then masukkan kuning telur..
and then masukkan semua tepung2 yang ade tu and susu tepung..sampai jadi macam ni haa~ lawa kan ? *well..sape yang buat kan..:) and jangan lupa masukkan esen vanilla..
talam yang nak letak bakar kan biskut tu nanti kene letakkan planta..bagi die tak melekat..
guna lah acuan die..tekan sampai jadi bunga..kalau jadi daun..tak tahu la..(-_-lll)
jeng ! jeng ! jeng !!!!! hasil nye ! dah boleh di bakar !!! :)


okay ! so macam mana ? sedapkan ? memang sedap..cuba la..okay..sampai sini je..kerja sekolah aku tak berusik lagi ni.. *ape nak jadi la budak ni.. argggh~ lapor gile babeng..aku tak sahur pagi tadi ! okay la..take care.. Assalamu'alaikum..






note : aku malas nak sekolah esok..unwell la.. :( where's my GEDIK ?

0 comments:

Post a Comment

cOme AgaiN dEar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...